Om att ge och att ta emot,.

GOD MORGON, en promenad började jag m denna underbara morgon. Livet handlar mkt om att ge och ta emot, varje relation bygger på ett givande och ett tagande och ingen kan bara ge ell bara ta emot. I det svåra mötet, när vi står inför det mörkaste i livet, finns det en risk m givandet, här är själva mötet det viktigaste, och att mötet lämnas ifred och inte avkrävs ngt mer är vad det här. Ngt som kan störa mötet är viljan ell tvånget att ge och ta emot gåvor. En gåva för ofta m sig en förväntan och krav utan att du märker det. Efter en tid visar det sig att det är få människor som kan ge m kärlek, frihet och utan förväntan. Det som jag uppfattar som den största gåvan kräver inget tack, det är mottagaren i samma ögonblick som den lämnar givaren och i samma stund och i samma stund har givaren inte ngn förväntan på att få veta vad gåvan hamnar ell hur den tas emot. "TACK" är ett varningsord i det svåra mötet, blir vi beroende av tacket sviker vi dem som inte orkar säga tack. Det mesta går ut på att komma tomhänt till den som behöver hjälp. Först då kan jag lyssna och ta emot. Är jag fylld av förberedelser, förväntan och uppfattningar om att jag har ngt att ge, har ingen plats för den människa jag möter. Bara den som kommer m tomma händer har förmågan att ta emot. Det kan också hända att man känner sig liten i förhållande till den gåva man får. Då riskerar givandet att bli en form av kränkning och en bekräftelse på en ojämn relation där en ger av sitt och en annan tvingas ta emot och tacka. Jag är där för en annan människas skull och det krävs inget mer av mig, och jag förväntar mig heller inget att få ngt tillbaka. Finns många ex, tex fr i julas när jag fr hjärtat utan som helst förbehåll när jag gav klappar till mångas förvåning men det ligger hos dem som sagt, (mkt att dessa ej ger) men läste en dels kroppsspråk och förundran "varför ger han och inte jag". Att få vara m och vara en god lyssnare betyder mkt mer än mtrl ting. Så det var lite om min ge och ta emot filosofi, kommer alltid att ge oavsett, <3. "TREVLIG forts på veckan, kram,.
Att få Att ge Ge av din tid Ge av kärlek Ge från hjärtat Givande och tagande Komma tomhänt Kärlek Kärleksfull handling Livet Mina tankar Relationer Själva mötet Tankar Utan förbehåll Utan förväntan Viljan
0 kommentarer