Ytterliggare ett nattpass

till ända, denna gång "vaken". Nu lite sömn, efterlängtad sådan sedan väntar en gruppterapi session inom psykoterapins omr som jag via kontakter fått en plats i. 
Förhoppningarna och den så viktiga motivationen är rel hög, visserligen besitter jag redan adekvat kunskap och erfarenhet härom men alltid finner man ngr "guldkorn" som kan hjälpa mig i min proffession samt egen insikt och förståelse till betéenden hos mig och i min omgivning. Den senaste evidens vetenskapliga (SBU) läran ligger här till grund. Härstammar fr Tyskland fr början samt Kanada vilka är ledande nationer i ämnet, Norge och Australien ligger också i framkant.
 
Kan tilläggas att jag personligen alternerar den med den österländska läran härom, vilket enl mig saknas här i västvärlden..
Acceptans. Alternativ beteende Arbetspass Belöning på sikt Betéende analys Betéenden Brukare Dbt Evidensbaserat Evidensbaserat Gruppterapi Här och nu Insikt Intresse Kbt Klienter. Medveten närvaro Mindfulness Motivation Nattpass Negativ förstärkning Patienter Positiv förstärkning Psykoterapi Riskbetéenden Sbk kedjor Se varningstecken Självkänsla Tacksamhet. Tillfredställelse Österländsk medicin
0 kommentarer