"Värmdöloppet"

Lutar tyvärr åt ett inställt lopp återigen, liksom Norrbärke, Storvretaloppet och Gävleloppet mfl. Dessa lopp kunde m lätthet arrangeras och flyttas till ex Östhammar och Österbybruk. Saknar det så fina Sverige vi hade för decennier sedan, vart tog viljan, det ideella, motivationen och drivkraften vägen??? Nej, tackar vet jag det gamla, det som kära morfar och fortf kära farmor och farfar lär och predikar ut. Nedan ett mail (konfidentiellt) det var det tills nu! ÄR ARG, LEDSEN OCH BESVIKEN! Får ggn på ggn besked om att jag lever i fel tid! ell är mitt syfte här på jorden att förkunna och predika, mina närmsta vänner känner till och stöttar mig helhjärtat här samt en del av min fam (inte alla) inte ens hälften som är medvetet närvarande, de är blinda, vill inte se etc. etc!!!, En del försöker ställa sig på sina bara knän till den här, min skara men de visar upprepade ggr att de inte hör hemma där. Ursäkta om jag var lite brysk där men så länge jag inte nämner namn så anser jag mig besitta den rätten. En annan sak vart tog KÄRLEKEN OCH HUMANISMEN vägen! SKÄRPNING här, BERÖRDA parter!!!
 
"Inspektion och kontroll av spår har skett nu på förmiddagen.Snön har påverkats väsentligt av måndagens regn och tisdagens plusgrader. Kylan i natt har inte varit tillräcklig för att gå ned på djupet. Nu hoppas jag åter igen att väderprognosen slår fel och att den förväntade nederbörden kommer som snö. Besked om vi kan genomföra tävlingar till helgen lämnas i morgon torsdag alternastivt fredag förmiddag senast 11:00. Ingen nummerlappsutdelning på Alewalds på torsdag. Reservdatum är 14-15/2.. Men Joakim, du har alltid full återbetalning, tack för din ideella hjälp, Skidhälsningar Bengan"
Seedningslopp Värmdöloppet
2 kommentarer
Kerstin Söderholm

Blir ledsen att läsa din blogg, hoppas det löser sig. Försökt nå dig på mobilen via sms men går ej fram. Kram

Svar:
Joakim ramqvist hallin

Malin

Tyvärr. lider med dig, det borde inte vara så. Ogillar det skarpt även jag men vi är här ett för olika ändamål, som du skriver ex att lära ut och predika. Fotsätt med det, förstår dig gott och väl.

Din vän Malin,..