Godmorgon, fre 10/10

Precis kommit in fr "kylan", satt ute på trappen en underbar tid här precis utanför kontoret m 1/2 l värmande mjölk och två Dalblads Swebar i cho smak. Tillfredsställelsen och glädjen är enorm, kunde se skyddsänglarna och den vackra månen där uppe i det härligt oändliga svarta. Det vinande härliga ljudet fr en nordlig vind som skakar om träden som snart står där helt tomma, tomma på löv i väntan på att återigen få det härliga och underbara snötäcket över sig. Nu snart dags att läsa ett kapitel i en bok samt om en pat IVP dok. Därefter ngn timmes sömn för fysikens skull och sedan avsluta här m våra morgonrutiner avlämning av rapport till chef samt dagpers. Extra underställ på naturligtvis men med min enorma värme så kände jag ingen kyla där ute, förnuftet sade att "det är kallt ute" men jag, min kropp, min själ och mina tankar står här över den rek. Därav ovan; kommit in fr "kylan" och inte kylan. Nu tror du "det slagit slint" i skallen på mig men jag lovar, du ser rätt, du läser rätt! Fortsätt,.. ❤️👼🙏❤️❤️🙏👼❤️, (💪👊😊).. Många av Er förstår inte ell vill inte förstå och kommer aldrig förstå men många av Er förstår, och nu vänder jag mig till hela jordens befolkning, vad jag talar om☝️, är min inre resa. En del av Er har gjort ell kommer göra samma resa som jag sökte, fann och beslutade mig att fullfölja och kliva på för ngr år sedan. Det är ingen svår resa, det är ingen "dyr" resa m ett högt biljettpris. Det svåra är motivationen, kärleken, beslutet, viljan och tron. Din motivation, din kärlek, ditt beslut, din vilja och just din tro, däri finner du svaren och vägledningen. Du har allt, inom dig!!! Den här resan, min resa är som ett paradis, en himmel fylld av änglar där orden kärlek, autonomi, altruism, solidaritet, utilitarism, pliktetik, sinnelagsetik, välvilja (kan nämna och rabbla upp 37 ord till) råder. Tid och rum existerar inte men däremot bl a existensialismen på tal om "exist" och den fria viljan. Detta pågår för evigt, resan har inget mål i den bemärkelsen, ingen ändstation utan har du väl kommit så långt att du börjat resan vill du inte kliva av, tänk att du rider den skönaste hästen och du får aldrig nog, Ni rider tillsammans i sjunde himmelen, det finns inget annat (närvaro), inte vill du då hoppa av och låta hästen ensamt få hela härligheten i resan? Ell du är i den bästa av drömmar för just dig, vill du vakna? Kära läsare, betraktare Ni måste själva uppleva för att förstå. Motgångar, kriser och de värsta kamperna du kan tänka dig känns som en droppe i havet. Det är känslor som kärlek, lycka och glädje som är av vikt och skulle jag be ngn sätta en etikett ell ha uppfattningar om min resa skulle jag anv just dessa tre ord! Ta hand om varandra nu och ge Er den bästa helgen på länge, 🙏 min kommer bli innehållsrik och trevlig. Bamsekramar m kärlek och dunderhonung ger jag dig,..
Glädje Helg Kärlek Lycka Min resa Natt morgon dag På arbetet Trevligheter Tro, hopp, kärlek Värme kyla
3 kommentarer
Kerstin söderholm

Att göra en inre resa är viktigt och något vi måste våga med.

Kerstin söderholm

Att göra en inre resa är viktigt och något vi måste våga med.

Svar: Kerstin, så är det, vi prioriterar här i livet och ofta utan insikt, glädje och kärlek. Bamsekram,..
Joakim ramqvist hallin

Kerstin söderholm

Bamsekram till dig, vännen och var rädd om dig 💜😊🙏