Vilken dramatik

det bjuds på fr Brasilien och fotbolls VM där, Holland precis vidare till kvartsfinal efter stor dramatik. Mexico tog välförtjänt ledningen i andra halvlek men den glädjen och sensationen varade inte så länge, m bara min kvar kvitterade Holland och sedan efter ännu ett mål i form av straffspark var det kört för de tappra spelarna fr Mexico, all heder åt de.
Hög dramatik och underhållning när fotboll är som bäst och som "grädde på moset" väntar nu Costa Rica mot Grekland i kvällens sista åttondelsfinal. Håller ju som bekant på just CR nu när Sverige inte deltar. Landet och laget har redan åstadkommit mer än vad de flesta trodde ell tippade innan men jag känner ganska väl till det lilla men exotiska landet fr andra sidan Atlanten och dess "ticos" efter ett par vistelser där samt kamratskap av ett par. De har en hög kämpaglädje, stor kollektivism och hög lagmoral.  Laget innehåller inga stora stjärnor ell divor utan alla ligger ungefär på samma nivå vilket gör truppen väldigt jämn och pålitlig. Sedan ger de sällan upp utan kör in i det sista. Sedan m hela landet bakom sig, t.o.m presidenten brukar bevilja ledighet under stora matcher. Det har jag själv erfarenhet av för ngr år sedan när landet spelade kvalmatcher, landet och människorna är som galna och tokiga när landet spelar. En fotbollsfeber lika stor som när vi, Sverige, tog VM brons -94. 
Personligen tycker jag de är turneringens stora skräll hittills efter att ha gått obesegrat genom kvalgr och dessutom slagit ut Italien och det är ingen liten skräll dir. Lägg till en vinst över Uruguay också så lär du hålla m.
 
Drygt en timma kvar till avspark nu och jag kan nästan känna den heta spänningen fr gator och torg i Costa Rica för att inte tala om matcharenan! Min förhoppning är stor men Grekland ska inte underskattas, ja, den som lever får se.
Avspark kl 22:00 blir perfekt ett arbetspass som denna eftersom pat då lagt sig och är på sina egna rum.
 
Ser verkligen fram emot matchen och jag känner två ticos som flygit ner just bara för den här matchen så det är riktigt stort.
 
Vamos COSTA RICA, vamos, ⚽️⚽️⚽️..
Costa Rica Fotbolls VM Åttondelsfinal
0 kommentarer