Efter en trevlig och mysig

 
inflyttningsfest i Uppsala och övernattning så bar det iväg tid i morse upp till Högbo Bruk och "Pay and ski" spåret, i år nu ett spår om ca 2,1 km. Tackar tid flickvän och vännen Susanna för numera ny kontakt och tr kompis, (frun tid arb kollega m S.) kom och hämtade mig vid 07- tiden, aldrig träffat honom förut. Räcker att Sanna berättar och presenterar mig. Han önskade ngn att åka lite skidor m nu inför stundande Vasalopp. Vi tog kontakt via tlf och bestämde att vi skulle åka upp idag, riktigt bra. Snabbt, konsist, god planering och överenskommelse, 👍👊👌.. Jag åkte ca 15 varv i morse/fm och nu på em 10, känns lite i händer (blåsorna) samt hö fot men det var m i planeringen. I morgon botar jag "lika m lika" igen. gammal god sed! Är kvar nämligen, letar upp ett vandrarhem ell ringer en annan kompis i trakten så jag kan köra 2 pass i morgon m. Men det lutar åt vandrarhem, mer praktiskt! Skidkompisen åkte hem till sin fam i U-a.
Nu ska jag hitta ngt matställe och äta, ska också prova det beryktade Högbo ölet, fr trakten givetvis. På återseende,..
 
 
 
 
 
 
 
Blåsor Högbo Bruk Inflyttningsfest Längdskidor Ny bekantskap Pay and Ski Skidsäsongen Sällskap Trevligheter Utflykt Vänner Vänskap
0 kommentarer