"Sommarpratare",.

Hej på dig, i solen.
 
Härliga somriga och heta tider nu i skrivande stund, 😇☀️🤗.. Har du inget sämre/bättre för dig runt kl 13:00.. Lyssna ("även mellan raderna") då på P1 och "Årets sommarpratare", Mr Tegnell  statsepidemiolog och läk fr U-a gästar, intr ell hur, just i rådande tider oavsett om du har honom som "kärlekspartner, fiende ell ngn ting mitt emellan", 🤔 🙏 😉..
 
 
Anders Tegnell Coronasjukan Coronatider Folkhälsomyndigheten Förhoppningsfull Gemensamt intresse Intresse Läkare Motiverad Radio P1 Sommar och sol Statsepidemiolog Sveriges Radio
1 kommentar
Anne Jonsson

Galet varmt ju där hos er i Uppsala... här i norrbotten är det också galet varmt... så vi håller oss faktiskt inomhus eller nere vid vattnet. Vovven gillar inte heller värmen så att röra sig sakta vid strandkanten är det enda som gäller nu.
Men, jag passar på att lyssna på sommarpratare jag också, och njuter av alla magiskt härliga dofter från moder natur... Försöker lugna ner min ADHD-hjärna och få den att njuta av små saker i stillhet... det går sisådär faktiskt...
Men det är välbehövligt!

Svar: Mmm, "galet varmt" precis.. mkt som är galet i skrivande stund så också värmen, men vi försöker att inte klaga utan bli vän m den och ist således "vandra parallellt", 😇☀️🤗.. Är nog mer mödosamt för just hundar så bra att strand och vatten finns i närheten, 👍.. Stackars våra äldre säger jag bara, tänker mkt på de som ej har förmåga av olika orsaker att hantera värmeböljan på ett för de effektivt och säk sätt, 🙏.. Moder natur "dofter", visst är de härliga, 👌.. Lycka till m din njutning, önskar en forts fin ons, 😉..
Joakim Ramqvist Hallin