Känns bra att få lite beröm,.

fr läraren i kursen, men detta är ju ngt som ligger mig varmt om hjärtat och som jag kan..
 
""Hej!
Bra jobbat med första uppgiften. Här får du nytta av tidigare kunskaper, från till exempel medicin 1 kursen. Du har på ett utförligt sätt visat förståelse för kroppens uppbyggnad, skelett och muskler.

Visste du att Gunde Svahn hade en vilopuls på ca 36 slag vill jag minnas, när han var som mest tränad? Vad har du för vilopuls? :)
Vilopuls är alltså ett mått på hur starkt hjärtat är = Kondition. Vid infektioner kommer vår vilopuls att öka med ca 5 slag, vilket kan vara till hjälp om man vill veta hur kroppen faktiskt mår.

Uppgiften är klar""
-----------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 
""Hej!
Du briljerar i denna kurs Joakim troligen på grund av ditt intresse inom området. Du visar kunskap om fysiologi och anatomi på cellnivå. Du kopplar mot relevant fakta kring det som efterfrågas.

Jag vet att jag för många år sedan läste en artikel om att stretch var onödigt och inget man behövde lägga tid på. Blev bra förvånad när jag såg vilka som hade publicerat det... kan du gissa? .............



Friskis och svettis :)
Efter det har jag läst om det i flera artiklar så här får man ta ställning då det finns vissa som hävdar motsatsen i forskningen. Samtidigt kan vi leva efter: om det gör dig frisk och du mår bra av det...fortsätt med det.

Klar""
------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
""Javisst, det här är ditt område och du kan utgå mycket från dig själv. Du ser att det finns olika sätt att ladda inför utmaning och har själv testat på kolhydratsuppladdning. Bra att du får med vikten av vila också, utan vila ingen positiv utveckling. Du har bra kunskap om nutrition och verkar ha en sund inställning till kost och träning där du till exempel nämner lagad sammansatt mat. Precis som du skriver så är det viktigt att efter pass återställa depåerna med bra näringsämnen.

Klar""
---------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
""Mycket bra även denna uppgift Joakim!
Du visar stor förståelse för träningslära. Du skriver:

"För att nå till den yppersta eliten krävs dessutom gynnsamma arvsanlag, den rätta inställningen och en stödjande miljö.  "

- Tror det var en australiensk studier jag läste, där de tittade på barns gener, för att tidigt kunna bestämma vilken idrott barnet skulle syssla med... du blir lång när du blir stor, du får spela basket... du blir kraftig när du blir stor, du får brottas eller stöta kula :)

Det kan man ju ha åsikter om... fråga till exempel Stefan Holm, hade aldrig blivit höjdhoppare på elitnivå om vi ska tro på såna test. Vilja, motivation, disciplin kan göra mirakel.

Kom också ihåg från min utbildning att en föreläsare menade att tidig styrketräning (med vikter) kunde skada ytorna på skelettet = stanna i växt. Tror jag senare har läst att detta inte stämmer...kanske vet du något mer om detta?

PS
Jag vet vad du menar med "diskogymmandet" när man fokuserar på fåfänga-muskelgrupperna :)

Uppgiften är klar""
------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
GLAD HÄR, ;-)
Beröm Kurs Skola Träningslära Utbildning
0 kommentarer