EU valet,.

ell skall jag skriva "EP val"  🤔.. 😂..
 
Att hjälpa, vara en hjälpande hand och ge av min tid i valet igår uppskattades starkt samtidigt som jag själv var väldigt tacksam över att ha fått förfrågan fr kontakt tid i våras. Ett heldagsverk var det ju, att vallokalerna öppnar kl 08:00 och stänger kl 21:00 känner du säk till så en heldag där mao. Ordnade m trsp och samåkning av en annan röstmottagare tillika "vice ordf" så att jag hann m att rösta här ute i min vallokal (gör ju alltid det på val dgn av tradition) sedan väl på plats gick det i ett och det var både roligt, intressant och berikande. Träffade flera g:la kompisar och vänner fr förr som flyttat ut till omr, en del kände jag redan till bodde där i det valdistriktet som det kallas, så trevligt, trevligt att träffa även dessa, inte så mkt tid att samtala då jag var i tjänst men att vi fortfarande tycker lika i många frågor och delar värderingar och åsikter märktes väl vid rösträknandet senare. Vi hade 937 röstberättigade i röstlängden på plats men dryga 350 personer valde att ej göra sin plikt och rösta ell av annan orsak röstskolkade så nästintill 600 röster hade vi att ta hand om och räkna sedan. Valdistriktet "vägg i vägg" hade 200 pers mindre i sin röstlängd, vi satt ju tillsammans i skolans matsal där bara en vägg skilde oss åt. 
Taxin släppte av mig utanför Varglyan strax efter 23:00 så jag hann se slutspurten av valvakan hemmavid vilket jag alltid ser på SVT en sådan här dag sedan somnade jag m lätthet, trött och lite sliten som jag var och sov fram till 10:00 i förmiddags så nu känner jag mig utvilad och på bra humör, har precis dammsugit och våt torkat lgh som tr pass och på tom mage så min frukost gröt m ägg skall snart intas. Väntar sedan besök så på återseènde kära du, detta var min berättelse om valdgn. Önskar dig en toppendag, njut av den och ta vara på den, /CARE take, diem Carpe, 😇🙏💘🙏😉.. 
 
 
 
 
 
 
EN TREVLIG DAG, SÖNDAG SOM DET STOD I ALMANACKAN  👍🙏👌.. 
Affärer Allas åsikter lika värda Att ge Att hjälpa Berikande besök Besök Dagen efter EP val EU val Ge av din tid Grötfrukost Härliga måndag Kontakter Min plikt Morgonaktivitet Ny vecka Nya kontakter Plikten vår Positiva människor På gott humör Röstlängd Städning Tacksam och glad Tom mage Trevligheter Valarbete Varglyan Värderingar
0 kommentarer