Tankar,.

Det maler i bröstet, det fräter och brinner. Borde inte vara här, jag borde vara någon annanstans. Vet inte var, men någonstans där skogen är stor, vattnet är nära och människor är kärleksfulla, naturliga och ärliga. Någonstans där man kan träffas, där gemensamma intressen möts och man ger varandra tid utrymme. Där krav ersätts av nyfikenhet, där kärlek och respekt är självklar. Där det man säger faktisk betyder det man menar och inte full av motsägelser och skuldbeläggande. Någonstans där jag känner att jag kan var helt och hållet mig själv och där inga människor bygger upp sin identitet utifrån mig. Men jag är här, jag förväntas förstå subtila signaler, tvingas samverka med människor som stjäl min energi och anser sig ha rätt att kräva min närvaro. Jag förväntas delta i mängder med aktiviteter varje månad som jag själv inte vill vara en del av. Jag vill ha min frihet, tomma kalendrar och ta dagen som den kommer. Jag vill vara min egen och styra mina aktiviteter efter lust och förmåga. Känner mig kränkt emellanåt av att vissa tycker att de kan kräva mitt samspel och min närvaro bara för att samma blod strömmar i våra ådror. Jag vill finnas till hands för familj och vänner, men jag önskar att det sker genom dialog och inte genom manipulation och krav. Jag anser mig ha rätt att dra mig undan för att bygga upp min styrka och för att reflektera över livet då och då, när jag så behöver. Jag är så evinnerligt trött på skuldbeläggande, krav, lögner, manipulation, inskränkthet och intolerans. Jag är inte bara trött på det utan blir sjuk av det om du förstår vad jag menar. Jag inser att jag kommer att behöva söka mig från sådana människor och platser. Det går inte att kompromissa om allt. Inte när livet står på spel. Vart är jag på väg, svar finns och jag lär bestämma mitt öde Själv..
Filosofiska tankar Livet Tankar Tankar med budskap
0 kommentarer