Kärlek är att finnas där,.

Att älska är framförallt att vara närvarande, att finnas där. Dock är det inte alltid så enkelt, kräver träning. För om du ej är där hur skall du då kunna älska? Det är likt en konst att vara närvarande, av samma slag som meditationens konst, och meditationen syftar till att göra dig närvarande inför det som är här och nu.
(Rikedom och dess strävan dit är ofta ett hinder för kärleken, finns alltför många ex).
Den mest dyrbara gåva du kan ge till den du älskar är din sanna närvaro.
 
Riktig praktiskt meditation vilken jag börjat studera förra året och mer nu i år praktiserat är att i första hand att vara just närvarande inför dig själv, inför dem du älskar och inför livet.
 
I vårt dagliga liv i allt för mångas är sällan kroppen och sinnet tillsammans, Kroppen är visserligen på plats men tankarna vandrar iväg (kännt så ngn ggn?)
En lätt fras alla kan börja m är "Min kära, jag finns här för dig". Träna på det samtidigt som du andas medvetet i ngr min, prova och se, det är inte så svårt, sedan tr regelbundet då märker du hur ditt sinne förenas m din kropp. Personen du håller av, älskar, din son, din dotter, flickvän, pojkvän etc behöver inte vara närvarande. Sedan efter ett tag är det bara att närma sig dig personen och m denna koncentration och tillstånd av medveten närvaro ell mindfulness, se personen i ögonen och börja uttala dem enkla orden du tränat på, liknande dessa: "Min kära, jag finns helt och hållet här för dig". Säg det m hela din kropp och hela ditt sinne på en och samma ggn, så skall du se vilken transformerande verkan det har. 
 
Här menar jag att det skall ej gå att se på dig att du är ambivalent, kropp och själ i obalans om jag förklarar det m andra ord, detta med kroppspråk syns förstår du, mer än vi tror så känner du dig ej redo ell "klar" så tala om det innan och forts övandet ist, <3..
Att finnas där Den bästa gåvan För dem du älskar För dig själv För och inför livet Kärlek Kärlek är lätt Kärlek är naturligt Meditation Medveten närvaro Sanna närvaro Sinne och kropp Tid finnes Varför göra det svårt?
0 kommentarer