Sömnproblem?

Efter en förfr fr kund nyligen under pt-session vad gäller sömnen och dess inverkan och påverkan på måendet, energin och träningsresultatet så föddes tanken att även kunna hjälpa och tipsa andra härom, därav detta inlägg här. Ngr av Er kära läsare spontana och nyfikna som mer trogna följare kanske har liknande problematik kring sömnen vilket är rel vanligt i dagens ofta så (i onödan) stressade samhälle, tyvärr! Varsågod och varsågoda, DESSA blir mina tips för kvällen, välj det som passar för dig, SOV GOTT, ;-). 'Var noga vid val och tänk av säng! *Gör enkla avslappningsövningar före sänggåendet, lyssna också samtidigt på ngn lugn musik! *Motionera och träna regelbundet, tänk dock på att ej välja att göra det för nära inpå sänggåendet, brukar föreslå min regel om 3-4 timmar! . *Se till att ha ditt sovrum svalt, mörkt och tyst! *Använd sängen enbart för sömn, avslappning och sexuella aktiviteter! *Regelbundna vanor är av vikt så sträva efter att stiga upp vid samma tid, även vid och under din ledighet! *Ta reda på hur mycket sömn du behöver för att känna dig utvilad och stark, försök därefter se till att du får det tillgodosett varje natt! *Lägg dig ej till sängs hungrig men ät inte heller för nära inpå, mindre portion och flytande näring är här mer att föredra! *Undvik att dricka kaffe,te och andra drycker som innehåller koffein etc. efter kl 18-19:00 tiden! *Sträva efter att koppla av med neutrala sysslor, detsamma gäller tankar och grubbla inte över bekymmer och problem du ändå inte kan lösa effektivt där och då, ex. arbetsrelaterade problem, tenta/prov bekymmer! *Ta inte med dig problemen in i ditt sovrum, ett effektivare och pos råd som jag själv anv mig av är att skriva ned eventuella problem tillsammans m "to-do" listan på en noterings-lapp, lägg den sedan på köksbordet! FINNS MÅNGA FLER KNEP OCH TIPS FÖR EN GOD OCH LUGN SÖMN MEN NÖJER MIG SÅHÄR, ;-) <3 ;-) P.s.. Om du inte somnat inom 30-45 min är det bättre att stiga upp en kort stund sedan åter till sängen..d.s..
Att hjälpa Att motivera Förfrågan Inspiration Nöjda kunder Pt-kunder Råd och tips Sömn och vila Sömnbehov Sömnproblem Sömnteknik Tid för sömn Återhämtning
1 kommentar
Martina

Blev tipsad av en slump, egentligen att läsa detta och bloggare som du är så vad det här det bästa jag kommit över på länge föt sömn teknikker hemma, STORT TACK! SKA BBÖRJA NREDAN I KVÄLL GÖFÖRSÖKA SAMLA KRAFT TILL ALLTING.

Samtidigt vill jag ge en fet känga till mina läk på psykhuset hät i stan, det enda jag får av dem är Atarax och Theralen vilket inte hjälpe mig och det hart jag talat om vid flertal samtal där uppe i dårhuset. eN ordination m svaga Imovane 5 mg är lika tabu som om jag skulle be om Morfin, tycker det är läskigt faktist och vi patienter far illa. Tycker mer och mer det hela är ett skämt många ggr psykiatrin i sin linda..

TUSEN TACK IGEN, KÖR HÅRT OCH LYCK A TILL, aalt gott!!!