Tankar och budskap kära läsare, försöker rimma..

Tankar om smärta, tankar om krig, känslor som hindrar dig på livets stig, kärleken som finns till ditt eget jag kommer ändå bära dig när du är svag. Ett antal människor du älskar blir en käpp i din hand men dina fötter bär dig till hoppets strand. Låt inte ditt välde få ta över ditt öde utan låt hoppets låga få bli ditt starka flöde. Den enda som kan leda din kamp just nu, det är den svaga, starke och det är just du min vän min medmänniska! Allt är inte sockersött, fjäderlätt, rosenrött allt går ej som en dans, idyllen brister ngn stans, ngn ggn. Allt är inte mys och pys, gulledig och fredagsmys,  allt går ej på räls nog händer det att tårar fälls. Bråk och tjafs och hårda steg en blick så vass, en mun som teg, allt har inte sagoslut, ibland så väntar hjärtat ut, Tjat och gnäll och ekorrhjul stök och bök och vardagssysslor, bök och vardagstrul, egen tid som aldrig finns, förälskelse man bara minns. Nej, allt är inte sockersött, fjäderlätt ell sockersött. Allt har inte guld i mun, jag älskar inte varje stund. Men glimtar finns av lyckorus, ömhetsblick och glitterljus, trygghetslarm och vardagsro, det ljuset ger mig kärlekstro..
 
P.s försökte klämma in lite rimm ovan. d.s
Budskap Dina tankar Folosofiska tankar Livet Mina tankar Stanna upp Styrka Sök och du finner Tänk till Upp och ner Vart är jag på väg
1 kommentar
Lisa

<3 <3 <3