Premiärmilen

utomhus genomfördes idag, kopplade upp mig till Runkeeper så att jag fick info om tid, distans och km tid etc. Har inte använt den på bra länge,  känns lite onödigt men utan en bra pulsklocka så erbjuder den bra och användbara funktioner. Och så för alla "selfielöpare" förstås som så gärna vill dela m sig av allt fyller den givetvis en funktion. Går ju att dela m en massa s.k forum. Själv noterar jag min tr data på en mindre känd sida ca 2-4 ggr i mån. Enbart för att se min historik över tid.
<br><br>
Tänkte först springa utan och bara lyssna på musik men eftersom vadslagning var på g m Vesna om ell det var jag som sade "under 1 h" på distansen 10 km, lika som Premiärmilen nu i helgen så passade appen alldeles utmärkt i kväll. Slog vad om att jag ej skulle stanna innan sträckan (10 km) var nådd. Man får med jämna mellanrum info om löpningen via appen så jag såg till att ligga 3-4 min före "vår maxtid", 60 min. Min rekord tid utomhus på milen är ca 44 min men i så pass bra löparform och med så många mindre kg muskler att förbränna dröjer det nog ett tag. Inte prio nu!  Det är inget mål jag har den närmsta tiden. Utan att leva ett hälsosamt liv m de olika Klassiker idrotterna tillsammans med en god fysik och hälsosam kost är viktigare än att vara besatt av tider. Sedan att träna ihop och tävla tillsammans m andra på motionsnivå räcker  gott och väl för mig. 
<br><br>
Hur som haver, tiden i kväll blev 55 min ngt, tog inte ut mig utan höll ett relativt jämt tempo bortsett fr när jag körde ngr backintervaller. Känner av mitt vä lår när jag springer tyvärr så här får jag vara försiktig och verkligen lyssna på kroppens smärtsignaler vilka jag annars har en förmåga att tänka bort i kritiska lägen men ej under tr pass. Får beh regelbundet av sj gymn för skadan vilket underlättar och hjälper mitt idrottande, all tacksamhet till den personen. 
Nu väntar dusch och sedan lite spikmatta medans tvättmsk avslutar sitt progr. 
 
 
Kondition Premiärmilen Träningen
0 kommentarer