"Skandis Bike Weekend"

Hallå, hallå!

Idag känner jag mig riktigt nöjd, inte bara för att den anrika tävlingshelgen startat här i stan för 104 året i följd utan för min tredje plats i det tidiga loppet. Känner mig stolt och nöjd med min insats!

Uppsala behöver liknande idrottsarrangemang i synnerhet nu när SM finalerna i bandy är ett minne blott. Vi är ju faktiskt fjärde största stad i riket och kommunen bör marknadsföra staden som en riktig idrottsstad av rang.

Saknar elitlag i de högsta serierna, tänker då här främst på ishockey och fotboll, här måste enligt min mening kommunen och dess styrelse satsa mer.

Så, lite om det!

I morgon ska jag cykla till farmor och farfar i Västerås, ledig måndag och börjar sent på tisdag så det passar bra. Älskar de och trivs mycket i deras sällskap, vi har så fina minnen ihop.

I kväll ska jag ta en långpromenad till Marias grav (lillasyster) och tända ett ljus, hon finns alltid i mina tankar.

Tackar för mig med citaten,

carpe diem, amor vincit omni...
0 kommentarer