"Premiär"

Hallå!

I denna blogg kommer jag skriva om allt möjligt, från hur mina dagar ser ut till hur vädret är. Mest för att kunna skriva av mig, lätta lite på trycket. Likt en dagbok som många har eller hade som liten. Dock lovar jag mig själv ingen uppdateringen dagligen.

Idag är alltså premiären, 110928!

Vädret idag var fint och något varmare än normalt för perioden, ser också lovande ut för veckans fortsättning.

Jag var "ledig" igår så jag passade på att besöka två av mina tidigare brukare/pat. Det var verkligen uppskattat och mitt inre fylldes av lycka och harmoni. Att se deras leenden och att de bjöd in mig i läg var en skön känsla. Den ena hade bakat en sockerkaka tidigare under dagen som han bjöd mig på tillsammans med en kopp svart kaffe och den andra en medelålders kvinna hade besök av släkt/fam men välkomnade mig in ändå. Här visade hon bl a foton fr sommaren.

Att göra dessa två människor glada gjorde även mig glad, dubbel glädje här alltså! Det gjorde min dag kan jag lugn och stolt säga!

Kommande helg och en bit in i nästa vecka besöker jag Torsbytunneln för premiär skidåkning för denna skidsäsong. Det ser jag fram emot, vi är tre st denna gång som åker fr Uppsala. Mer om den resan senare, nu ska jag fortsätta arbeta.

Hej svejs...





 
0 kommentarer